Forretningsudvalget består af fem medlemmer, som vælges ved HGU´s årlige generalforsamling, som typisk finder sted i september. Udvalget består af en formand, en kasserer og tre andre medlemmer.
Sammen med forpersonen for hvert af de andre af foreningens udvalg, udgør Forretningsudvalget (kaldet FU) Højen Gymnastik- og Ungdomsforeningens bestyrelse.

Forretningsudvalgets primære opgave – at bistå foreningens andre udvalg, sikre foreningens drift og være bindeled mellem foreningens øvrige udvalg.

Af andre opgaver som varetages af FU, kan følgende nævnes:

Regnskab:
Behandle og koordinere budgetforslag fra øvrige udvalg
Udarbejde samlet budgetforslag for HGU (i samarbejde med kassereren), som skal godkendes ved generalforsamling.
Behandle ansøgninger om budgetoverskridelser:
– Ansøgning om budgetoverskridelse op til kr. 5000,- afgøres af FU
– Ansøgninger om budgetoverskridelser over kr. 5000,- forelægges bestyrelsen
 
Referater:
FU laver skriftlige referater af egne møder i forretningsudvalget – disse opbevares af sekretæren for FU, og er ikke offentligt tilgængelige.
 
Sponsor aftale:
FU er ansvarlig for sponsoraftalen med OK.
 
Ansvarlig for indkøbsaftale:
HGU har indkøbsaftale med Sport 24 i Vejle. Denne benyttes, når der skal købes tøj/udstyr til de enkelte afdelinger i HGU. Aftalen er gældende pr. 1. maj 2013.                         
 
Andet:
– udarbejde dagsorden til bestyrelsesmøderne i HGU, indkalde til bestyrelsesmøder, skrive referat fra
bestyrelsesmøderne
 
– tovholder for udarbejdelse af eventuelle vedtægtsændringer i samarbejde med den øvrige bestyrelse
 
– bistå udvalgene med råd og vejledning ved budgetlægning m.m.

– kontaktpersoner i FU til hvert øvrigt udvalg under HGU

– uddeling af HGU prisen ved Højen Byfest

Vedtægter

Fordeling af ansvarsopgaver i FU

Kontakpersoner fra FU til udvalg

HGU-Pris

Retningslinjer for frivillig arbejde i HGU