Forretningsudvalget består af fem medlemmer, som vælges ved HGU´s årlige generalforsamling, som typisk finder sted i september. Udvalget består af en formand, en kasserer og tre andre medlemmer. Sammen med forpersonen for hvert af de andre af foreningens udvalg, udgør Forretningsudvalget (kaldet FU) Højen Gymnastik- og Ungdomsforeningens bestyrelse. Forretningsudvalgets primære opgave – at bistå foreningens andre udvalg, sikre foreningens drift og være bindeled mellem foreningens øvrige udvalg. Af andre opgaver som varetages af FU, kan følgende nævnes: Regnskab: Behandle og koordinere budgetforslag fra øvrige udvalg Udarbejde samlet budgetforslag for HGU (i samarbejde med kassereren), som skal godkendes ved generalforsamling. Behandle ansøgninger om budgetoverskridelser: – Ansøgning om budgetoverskridelse op til kr. 5000,- afgøres af FU – Ansøgninger om budgetoverskridelser over kr. 5000,- forelægges bestyrelsen Referater: FU laver skriftlige referater af egne møder i forretningsudvalget – disse opbevares af sekretæren for FU, og er ikke offentligt tilgængelige. Sponsor aftale: FU er ansvarlig for sponsoraftalen med OK. Ansvarlig for indkøbsaftale: HGU har indkøbsaftale med Sport 24 i Vejle. Denne benyttes, når der skal købes tøj/udstyr til de enkelte afdelinger i HGU. Aftalen er gældende pr. 1. maj 2013. Andet: – udarbejde dagsorden til bestyrelsesmøderne i HGU, indkalde til bestyrelsesmøder, skrive referat fra bestyrelsesmøderne – tovholder for udarbejdelse af eventuelle vedtægtsændringer i samarbejde med den øvrige bestyrelse – bistå udvalgene med råd og vejledning ved budgetlægning m.m. – kontaktpersoner i FU til hvert øvrigt udvalg under HGU – uddeling af HGU prisen ved Højen Byfest |
Fordeling af ansvarsopgaver i FU